Followerku..

Part 1-Lesen P aku..!

Assalamualaikum...

Hari ini ada post lagi??Wah..kamu memang hebat ayut.hahaha.Kalau tengah gian tu,memang beria carik info nak update :) Hari ini aku pergi kerja macam biasa.Macam korang-korang semua pergi kerja.Bangun pagi,buat apa yang patut,wish GOOD MORNING,B (what??jangan jeles ok!),touch up apa yang patut,start motor..vvvrrroooommm...ok.Sampai dah.hehe.Kite nek motor awak.Ada lesen ke tu??Haruslah ada.Eh,bukan harus..Wajibla ada.Petaling Jaya kot,bukan kampung bawak motor tanpa lesen :)

Alhamdulillah..Aku sekarang dah ada motor (yang ni aku buat entry len la ea..) Motor aku tu masih lagi terlekat 'P'.2 lagi ok aku tepek kat motor.1 depan,1 belakang.Wajib letak bagi memenuhi syarat undung-undang jalan raya.Orang baru setahun jagung dapat lesen memang gitu.hihihi.Meh aku cite cikit la flow aku dpatkan Lesen P aku tu.Seronok ok.Aku lulus dengan jayanya 20 Februari 2012(b,epy bufday..hahaha).Same tarikh gan bufday si dia :)

Ceritanya bermula dengan :

PERTAMA
 Eh,ada tempat amik lesen kereta la.Dekat giler.Nak amek la macam ni. TEMPAT DAN NIAT NAK AMBIL LESEN.Sangat mempengaruhi.Kalau niat je ada tapi tempat ye jauh payah jugak kan?Korang dah la takde transport.Nak naik apa nanti kalau jauh.Nama tempat aku blaja SDC (Safety Driving Centre Sdn Bhd).Berdekatan dengan LRT Asia Jaya dan banyak jugak bas yang lalu-lalang kat situ.Ianya sangat membantu bagi korang yang memang takde transport and nobody can help to send to the driving centre.

KEDUA
 OK.Duit dah ada ni.PASTIKAN DUIT ADA.Total aku ambil lesen motor dan kereta kat SDC ni RM1050.00(banyak jugak aku dh melabur upe ye).Tapi kat sini korang leh bayar separuh-separuh.Ada la dia dah siap semua bahagikan waktu-waktu korang kena bayar.Tapi apa-apa hal,korang kena taye dulu kat kaunter pertanyaan tu.Kadang-kadang ada perubahan.Aku direct terus dengan centre maknanya dapatla price tu.Kalau korang guna agent ofkos berbeza harganya.Ingat tu.Silalah bertanya.Kalau tak bertanya korang sesat jalan.

tu dia lesen L..tamat tempoh dah.tapi simpan buat kenangan :)
KETIGA
 Masa aku ni ada ujung minggu je.Maknanya time tu jela kalau ye pon aku nak g belajar.PASTIKAN MASA YANG SESUAI.Benda ni agak penting sebab selepas dah daftar tu,korang kena attend kursus,attend bengkel,attend kelas,attend ujian and macam-macam la kan.Korang tanya baik-baik kat service centre tu.Boleh ke macam ni macam tu.Then,korang akan kena booking kelas.Kalau motor tak payah sebab redah je.Kalau tak ramai orang bawak jela motor tu.Tapi kereta korang kena booking.So,pilihlah masa yang sesuai.Kadang-kadang korang kena jugak la korbankan masa bersuka ria sebab benda ni.Nak lulus punye pasal kan :)

KEEMPAT
 Aku takde motor and kereta.Aku nobody yang boleh ajar bawak 2 benda ni.SILALAH BE POSITIVE TO YOURSELF.Benda ni penting tau.Kalau tak korang mesti takde confident nak buat semua tu.Alhamdulillah memang aku dah reti bawak motor.Cume kereta jela.Yang penting jangan risau.Selagi korang positive and tak mudah mengalah everything will be fine.


hahaha..bermakna gambar ni sbnr ye..(pic asal: mr google)

Seterusnya,korang janganlah mudah jemu and tak sabar.Buat satu-satu nanti korang mesti success.Pasni aku story betul-betul punya flow amek lesen.Tapi ni based on experience aku la.Tempat lain mungkin berbeza.Tapi bolehlah jadikan draft dalam pale korang ap steps yang akan dilalui kan.Ok.Ni je dulu benda penting yang korang perlu ada sekarang.

All the best k!

Mekaseh

0 pesanan buat ayut :

Post a Comment

Terima kasih atas komen anda!
Nanti kelapangan ayut balas komen ye ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...